Sausį – naujas telefonais naršančios auditorijos lyderis

Sausis svetainėms buvo atsigavimo periodas. Dvi iš trijų svetainių galėjo džiaugtis augusia auditorija, o keturios iš penkių – padidėjusiu puslapių peržiūrų skaičiumi. Didžiausia metų pradžios naujiena buvo į pirmąją vietą pagal telefonais naršančių realių vartotojų skaičių iškopęs portalas delfi.lt, kuriame šiuo įrenginiu naršė 555 412 internautų.
Prie rezultato žymiai prisidėjo tai, kad delfi.lt domeno dalimi tapo klubas.lt, 5braskes.lt, vyriskai.lt, galjuokauji.lt, letena.lt, daraupats.lt ir perpasauli.lt.
Vis dėlto svetainė klubas.lt pateko į sausio failą ir kaip atskiras domenas, nes tam turėjo pakankamai statistikos. Dėl šios priežasties jos lankomumo rodikliai pateikiami žemiau esančiose lentelėse, tačiau perkėlimas turėjo žymią įtaką klubas.lt rezultatams – 13-25% mažėjo jos auditorija (priklausomai nuo įrenginio) bei 19-32% sumažėjo PC ir telefonų puslapių peržiūrų skaičius.
Prie „gemiusAudience“ tyrimo taip pat prisijungė naujas gyvenimo būdo portalas gamtosgrozioformule.lt (30 562 PC realūs vartotojai ir 79 632 PC puslapių peržiūros).
PC ir telefonų naudotojų skaičius augo
Metų pradžioje asmeniniais kompiuteriais naršė 1 836 439 realūs vartotojai (1,88%), telefonais naudojosi 928 141 (1,99%) internautai, o naršančių planšetėmis skaičius mažėjo iki 277 480 (-1,45%).
Asmeniniais kompiuteriais besinaudojančių realių vartotojų skaičius augo 21-oje iš TOP25 svetainių.
Antrą mėnesį iš eilės PC naršančią auditoriją labiausiai auginosi gismeteo.lt (39,38%). Augimo sparta taip pat išsiskyrė skelbimų portalai cvbankas.lt (34,60%) ir aruodas.lt (27,09%).
Tarp svetainių, kuriose lankytojų dalis mažėjo žymiausiai, buvo klubas.lt (mėnesio pabaigoje tapęs delfi.lt dalimi) (-12,52%), 1000receptu.lt (-6,30%) ir kasvyksta.lt (-2,80%).
Iš visų 106-ių tyrimo dalyvių, geriausiai sekėsi ziniur.lt (122,72%), geradieta.lt (91,93%) ir kurstoti.lt (62,50%).
Vis dėlto nuo sekunde.lt (-38,06%), receptai.lt (-32,97%) ir beatosvirtuve.lt (-30,07%) sėkmė nusisuko.
Realių vartotojų, kurie naršymui rinkosi telefonus, daugėjo 22-ose TOP25 svetainėse.
Čia taip pat lyderiavo orai ir skelbimai: gismeteo.lt (39,38%), cvbankas.lt (34,60%) ir aruodas.lt (27,09%).
Mažėjo besidominčių kulinarija gaspadine.lt (-14,15%) ir mamosreceptai.lt (-6,68%) bei turiniu moterims svetainėje cosmopolitan.lt (-5,90%).
Iš visų „gemiusAudience“ dalyvių, pritraukti telefonais naršančius vartotojus geriausiai sekėsi zave.lt (64,77%), rc.lt (44,90%) ir makalius.lt (42,59%).
Didžiausią auditorijos dalį prarado tiketa.lt (-34,19%), klubas.lt (-23,25%) ir darnipora.lt (-21,29%).
Planšečių TOP25 rezultatai gerėjo 17-oje svetainių.
Planšetėmis naršančių realių vartotojų skaičius labiausiai augo svetainėse zave.lt (30,80%), alio.lt (30,59%) ir gismeteo.lt (28,88%).
Didžiausios lankytojų dalies neteko mamosreceptai.lt (-18,88%), klubas.lt (-18,78%) ir 1000receptu.lt (-5,00%).
Vertinant visų 106-ių svetainių rezultatus, matome, kad planšečių auditorija sparčiausiai augo portaluose geradieta.lt (139,72%), kurstoti.lt (80,89%) ir dirbu.lt (68,78%).
Žymiausiai naršančių planšetėmis mažėjo svetainėse tiketa.lt (-42,87%), sekunde.lt (-37,41%) ir receptai.lt (-29,04%).
Labiausiai augo naršymui planšete skiriamas laikas
Bendras naršymui skirtas laikas, po nuosaikiojo gruodžio, augo pakankamai žymiai. Asmeninių kompiuterių naudotojai tam skyrė 18 966 433 valandas (12,26%), naršantys telefonais – 6 642 042 val. (18,29%), o pasirinkę planšetes – 1 440 158 val. (34,17%).
Vienas internautas naršymui PC per mėnesį vidutiniškai skyrė 10 val. 20 min. (10,19%), telefonu – 7 val. 9 min. (15,99%), o planšete – 5 val. 11 min. (36,14%).
Primename, kad pagal „gemiusAudience“ tyrimo metodologiją, į laiko apskaitą įtraukiamos tos puslapių peržiūros, kurių trukmė vienai puslapio peržiūrai neviršija 30 min., ilgiau trunkančių puslapių peržiūrų laikas į statistiką nepatenka.
Visas svetainėse tam tikru įrenginiu naršant praleistas laikas yra prilyginamas 100%. Toliau pateikiama, kokia laiko dalis tenka konkrečiai svetainei.
Asmeniniais kompiuteriais naršanti auditorija didesnę laiko dalį skyrė 15-ai iš TOP25 svetainių.
Didžiausias PC laiko dalies augimas fiksuotas svetainėse gismeteo.lt (57,81%), cvbankas.lt (37,50%) ir alio.lt (22,58%).
Labiausiai mažėjo laiko dalis skiriama basketnews.lt (-13,64%), draugas.lt (-8,70%) ir ieskok.lt (-5,68%).
Telefonų naudotojų skiriamo laiko dalis didėjo 11-oje iš TOP25 portalų.
Rezultatyviausi pagal šio rodiklio augimą sausį buvo gismeteo.lt (50,91%), cvbankas.lt (33,33%) ir tv3.lt (18,18%).
Labiausiai telefonų auditorijos įsitraukimas mažėjo manodienynas.lt (-11,48%), vz.lt (-11,11%) ir ieskok.lt
(-10,26%).
Planšetes pasirinkę internautai santykinai daugiau laiko praleido 13-oje iš TOP25 svetainių.
Šiuo atžvilgiu taip pat pirmavo gismeteo.lt (50,00%), žymiai daugiau laiko planšečių naudotojai taip pat praleido cvbankas.lt (36,36%) ir alio.lt (17,95%).
Laiko dalis labiausiai sumenko svetainėse manodienynas.lt (-13,43%), moteris.lt (-11,11%) ir tamo.lt (-9,30%).
Puslapių peržiūrų kreivė kilo aukštyn
Sausį, atsigavus lankytojų aktyvumui, puslapių peržiūrų skaičius gerokai išaugo. Asmeniniais kompiuteriais atversti 1 072 043 842 puslapiai (12,27%), telefonais – 607 253 477 (17,49%), o planšetėmis – 104 597 815 (31,80%).
PC srautas didėjo net 24-iose TOP25 svetainėse.
Ryškiausiai PC puslapių peržiūrų skaičius didėjo gismeteo.lt (71,65%), cvbankas.lt (55,21%) ir aruodas.lt (37,35%).
Vienintelė svetainė, kuriai sekėsi prasčiau buvo klubas.lt (-19,08%), kurios puslapių peržiūros mėnesio gale pradėtos skaičiuoti kaip delfi.lt srautas.
Telefonais kuriamų puslapių peržiūrų skaičius išaugo visose TOP25 svetainėse.
Labiausiai telefonais kuriamas srautas augo gismeteo.lt (76,65%), cvbankas.lt (61,33%) ir tv3.lt (43,82%).
Daugiausiai planšečių puslapių peržiūrų sulaukiančių svetainių TOP25 taip pat atrodo itin optimistiškai – srautas augo visose.
Labiausiai augusių svetainių trejetukas yra analogiškas telefonų topui: gismeteo.lt (95,85%), cvbankas.lt (84,18%) ir tv3.lt (64,51%).