Rugsėjį internautai naršė daugiau
Rugsėjį Lietuvos interneto vartotojų dėmesį kaustė krepšinis. Taip pat tradiciškai itin išaugo elektroninių dienynų lankomumas.
Portalo alfa.lt dalimi tapo pažinčių svetainė flirtas.lt, tai sąlygojo ženklų portalo lankomumo augimą, ypač naršant mobiliaisiais įrenginiais. Prie „gemiusAudience“ tyrimo taip pat prisijungė nauja „Delfi“ grupės svetainė letena.lt (92 798 realūs vartotojai, 305 139 puslapių peržiūros).
Nors visais įrenginiais naršančių lankytojų mažėjo, internautų aktyvumas buvo didesnis. Didėjo tiek puslapių peržiūrų skaičius, tiek naršant praleistas laikas. Siekdami išsamiau atspindėti lankomumo tendencijas, nuo šio mėnesio apžvalgose taip pat pateiksime laiko dalies (time share) rodiklį. Tai yra realių vartotojų konkrečioje interneto svetainėje praleisto laiko santykis su visų internautų visose tiriamose svetainėse praleistu laiku. Šis rodiklis išreiškiamas procentais.
„Auditorijos įsitraukimas yra labai svarbus rodiklis turinio kūrėjams. Kiek svetainės publikacijos yra įdomios auditorijai, tiksliai parodo jas skaitant praleistas laikas. Vis dėlto šis kokybinis rodiklis interneto žiniasklaidos rinkoje iki šiol nebuvo plačiai naudojamas ir akcentuojamas. Norėdami atkreipti dėmesį į šį rodiklį, nusprendėme savo apžvalgose pateikti ne tik realių vartotojų ir puslapių peržiūrų skaičių, bet ir parodyti vartotojų praleisto laiko dalį, kuri tenka kiekvienai svetainei.“ – teigia Gryta Balserytė, „Gemius“ regiono vadovė Baltijos šalims.
Labiausiai mažėjo naršančių planšetėmis
Asmeniniais kompiuteriais naršė 1 785 407 internautai (-1,47%). Telefonų naudotojų mažėjo 0,85% – iki 863 230, o planšetėmis naršė 306 810 realių vartotojų – jų skaičius per mėnesį sumažėjo 4,06%.
PC auditorija augo 9-iose iš TOP25 svetainių.
Didžiausiu asmeniniais kompiuteriais naršančių lankytojų šuoliu galėjo pasigirti elektroninis dienynas tamo.lt (202,37%). Jo užnugaryje liko portalas krepsinis.net, kurio lankytojų skaičius beveik padvigubėjo (85,72%). Į trejetuką taip pat pateko portalas alfa.lt (18,01%).
Labiausiai, beveik penktadaliu, mažėjo gismeteo.lt PC auditorija (-18,70%). Mažiau internautų taip pat lankėsi tėvams skirtose svetainėse supermama.lt (-6,94%) ir tavovaikas.lt (-6,77%).
Telefonais naršanti auditorija augo 11-oje iš TOP25 svetainių.
Geriausias rugsėjo mėnesio rezultatas ir šiuo atveju priklauso tamo.lt (334,67%). Nežymiai atsiliko alfa.lt (322,10%), o trejetuką užbaigia basketnews.lt (96,70%).
Labiausiai telefonais naršančių vartotojų sumažėjo svetainėse gismeteo.lt (-23,66%), supermama.lt (-11,52%) ir aruodas.lt (-9,73%).
Planšečių naudotojų daugėjo tik 4-iose iš TOP25 svetainių.
Žymiai daugiau internautų apsilankė svetainėse tamo.lt (291,76%) ir alfa.lt (142,00%). Į trejetuką tų, kuriems rugsėjį sekėsi geriausiai, taip pat pateko tv3.lt (7,09%).
Tarp portalų, kurių planšetėmis naršanti auditorija mažėjo ryškiausiai, buvo gismeteo.lt (-22,62%), supermama.lt (-10,28%) ir receptai.lt (-9,92%).
Daugiau nei pusę laiko internautai praleidžia trijuose didžiausiuose portaluose
Vertinant vartotojų įsitraukimą, reikšmingas rodiklis yra svetainėje praleistas laikas. Todėl pristatome TOP25 svetainių, kuriose lankytojai praleidžia daugiausiai laiko. Laiko dalis yra santykinis rodiklis, kuris nurodo, kokia dalis viso matuojamose svetainėse praleisto laiko tenka konkrečiai svetainei. Visas svetainėse praleistas laikas yra prilyginamas 100%.
Primename, kad pagal „gemiusAudience“ tyrimo metodologiją, į laiko apskaitą įtraukiamos tos puslapių peržiūros, kurių trukmė vienai puslapio peržiūrai neviršija 30 min., ilgiau trunkančių puslapių peržiūrų laikas į statistiką nepatenka.
Rugsėjo mėnesį asmeniniais kompiuteriais naršantys internautai tyrimo svetainėse iš viso praleido 17 282 734 valandas arba beveik 1973 metus, tai yra 17,31% daugiau laiko nei rugpjūtį. Telefonų naudotojai „gemiusAudience“ dalyvėms skyrė 5 286 011 valandų arba 603 metus – 9,89% daugiau nei prieš mėnesį. Naršantys planšetėmis tyrimo svetainėse praleido 1 081 724 valandas arba 123 metus (6,13% augimas).
Daugiau nei pusė viso matuojamose svetainėse praleisto laiko (54-60% priklausomai nuo įrenginio) teko trims didžiausiems šalies portalams.
Didesnė kompiuteriais naršančios auditorijos laiko dalis rugsėjį teko 7-ioms iš TOP25 svetainių.
Labiausiai rugsėjį didėjo elektroniniuose dienynuose tamo.lt (3077,78%) ir manodienynas.lt (2185,71%) praleisto laiko dalis. Taip pat dvigubai didėjo laiko dalis, skiriama portalui alfa.lt (109,09%).
Labiausiai mažėjo santykinis orų ir pažinčių svetainėms skiriamas laikas: gismeteo.lt (-30,68%), draugas.lt (-18,61%), darnipora.lt (-17,78%).
Laiko dalis, kurią svetainėse praleido telefonais naršantys internautai didėjo 9-iose svetainėse.
Geriausiai rugsėjį taip pat sekėsi tamo.lt (3350,00%), manodienynas.lt (2400,00%) ir alfa.lt (1763,16%).
Mažiau dėmesio teko gismeteo.lt (-39,77%), panele.lt (-25,58%) ir cosmopolitan.lt (-25,00%).
Rugsėjį didesnė planšečių naudotojų laiko dalis teko 10-iai TOP25 svetainių.
Didžiausias laiko dalies augimas fiksuotas svetainėse tamo.lt (4400,00%), manodienynas.lt (2233,33%) ir alfa.lt (310,81%).
Labiausiai mažėjo santykinis laikas, kurį planšečių naudotojai skyrė gismeteo.lt (-30,84%), vz.lt (-10,87%) ir ieskok.lt (-8,86%).
Puslapių peržiūrų daugėjo dešimtadaliu
Internautų aktyvumo augimą rudens pradžioje atspindi ir puslapių peržiūrų augimas. PC atversti 1 059 948 227 puslapiai (12,82%). Telefonais sugeneruotas srautas siekė 481 756 158 puslapius (12,92%), o planšetėmis – 86 716 530 (8,28%).
Vertinant vienam realiam vartotojui tenkančių peržiūrų skaičių, jis didėjo dar ryškiau: PC – 14,50%, telefonuose – 13,88%, planšetėse – 12,87%.
Naršant PC, puslapių peržiūrų daugėjo 18-oje iš TOP25 svetainių.
Geriausi rugsėjo rezultatai priklauso tamo.lt (2162,90%), manodienynas.lt (1862,00%) ir alfa.lt (61,07%).
Labiausiai PC kuriamų puslapių peržiūrų skaičius krito svetainėse gismeteo.lt (-22,80%), klubas.lt (-6,12%) ir draugas.lt (-5,26%).
Telefonais generuojamas srautas didėjo 16-oje TOP25 svetainių.
Labiausiai telefonų naudotojų susidomėjimas didėjo alfa.lt (3094,45%), tamo.lt (2589,49%) ir manodienynas.lt (1841,08%) turiniu.
Žymiausiai puslapių peržiūrų mažėjo svetainėse gismeteo.lt (-32,94%), panele.lt (-22,77%) ir vz.lt (-5,61%).
Puslapių atvertimų planšetėmis daugėjo 19-oje TOP25 svetainių.
Pagal susidomėjimo augimą pirmavo tamo.lt (2586,04%), manodienynas.lt (1794,81%) ir alfa.lt (446,41%).
Prastesnių rezultatų nei prieš mėnesį sulaukė gismeteo.lt (-29,09%), klubas.lt (-13,40%) ir alio.lt (-5,99%).