raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2016-08-08 12:38

“Pokemon Go” – superhitas ar supernova?

“Pokemon Go” sėkmė paremta pokemonų kultu ir socialiniais aspektais. “Gemius” vyriausiasis verslo konsultantas, Krzysztof Majkowski, pakomentavo šio žaidimo fenomeną.

Sėkmė atėjo kartu su pokemonų kortomis

 

Kalbant atvirai, “Pokemon Go” populiarumas manes visai nenustebino. Žaidimų rinka yra pakankamai didelė. Nesuskaičiuojamas kiekis naujų žaidimų pavadinimų atsiranda nuolatos, konkurencija labai stipri ir tikrai labai sunku “prastumti” savo idėją pro reikiamas duris. Pokemonai turi didelį pranašumą – žaidimas paremtas labai gerai žinomomis anime serijomis. Daugumai žmonių, tai sukelia vaikystės prisiminimus: vieni užaugo žiūrėdami “Pokemonų” filmukus, kiti – žaisdami jų kortomis, dar kiti - bandė ankstesnes šio žaidimo versijas. Prie viso to, pridėjus šiek tiek detektyvo bei paslapties – sukuriamas magnetas.

Nauja pramogų dimensija

 

Šis žaidimas - tai hibridas tarp MMO (eng. Massive Multiplayer Online) žaidimo ir realaus pasaulio. Vietoje to, jog judėtume aplink įsivaizduojamą serverio pasaulį, žaidėjai priversti keliauti realybėje, nors tai ir reikalauja išmaniojo telefono bei interneto prieeigos.

Mes galime gaudyti pokemonus su draugais, o istorijų apie medžiokles, užsitęsusias visa dieną ar visą naktį, tikrai nemažėja. Tai yra laisvalaikio su draugais praleidimo būdas. Paraleliai, tai šiek tiek panašu į labai populiarų stalo žaidimą, tik vietoj pėstininkų ir kauliukų naudojame išmaniuosius telefonus ir nejudame ant lentos, o realybėje.

Superhitas ar supernova?

 

Nors „Pokemon Go” – tai nenuginčijamai fenomenas, kai buvo pasiektas neįtikėtinas žaidėjų augimas (mažiausiai 9,5 milijonai žaidėjų vien tik Amerikoje), tai, visgi, neturėjo milžiniškos ekonominės sėkmės (neskaičiuojant akcininkų ir investuotojų pelno). Nepaisant to, jog šiame žaidime įdiegta mikromokėjimų sistema, neaišku, kaip Niantic/ Nintendo, ilgainiui, ketina iš to uždirbti pinigus. Visų antrą, jau yra svarstoma, kaip žaidimas galėtų pasiūlyti vartotojams šiek tiek daugiau nei pokemonų rinkimas bei paprasta kovų sistema (ankstesniuose „Pokemonų” žaidimų serijose, ši sistema buvo šiek tiek įdomesnė ir labiau įtraukianti). Taigi kas nutiks, kai gaudyti pokemonus nebebus taip įdomu arba kai tolimesnis žaidimas pareikalaus per daug laiko ir pasiaukojimo? Aišku, visuomet bus lojalių fanų grupė, kurie paaukos tikrai daug, kad pagautų visus reikamus pokemonus, tačiau kas nutiks kitai, „normaliai”, vartotojų grupei? Dauguma jų, be abejonės, praras susidomėjimą žaidimu. Tai kelia klausimą, kiek ilgai šis žaidimas išlaikys tokį patį, kaip šiuo metu, aktyvių vartotojų lygį ir kada jis pradės kristi.

Taigi, nepaisant naujų iššūkių, galimybių ar pokemonų, žaidėjams taps nuobodu ir jų ims mažėti. MMO žaidimai, kurie investuoja į virtualius veikėjus, o žaidėjai moka už galimę žaisti, “išgyvena” keletą metų. “Pokemon Go” žaidimo atveju, susidomėjimas turėtų pradėti mažėti gana greitai. Aišku, jeigu Nintendo/ Niantic sugebės sukurti žaidimo bendruomenę, kaip tai padarė “Riot Games” su “Legue of Legends” žaidimu arba “Activision/Blizzard” - perkels žaidimą į filmą ir kitus žaidimus, tai gali būti hitu dar daug metų. Kitaip, tai gali tapti labai nišiniu projektu arba susprogti kaip supernova.

Šiuo metu, “Pokemon Go” sekasi puikiai. Jau galima tikėtis didelės įvairovės verslo idėjų, susijusių su šiuo žaidimu: nuo mokamų “pokemonų” trenerių iki mobiliųjų aplikacijų, kurios pagelbės surasti pokemonus, ar netgi gyvybės draudimo, žaidžiant “Pokemon Go”.

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

nuomonė

Sektorius

Pramogos

Autorius:

Krzysztof Majkowski

Vyriausiasis verslo konsultantas

Naujųjų technologijų ekspertas. Specializuojasi rinkos tyrimuose ir socialinėse medijose. Aktyviai dalyvavo konsultavimo ir tyrimų projektuose Lenkijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Dirbo su tokiais prekių ženklais kaip „Sony, „AT&T, „AkzoNobel, „Kraft/Mondelez, „TP SA, „TVP SA, „Jeronimo Martins, „Carrefour, „Real, „ReckittBenckiser ir „Diageo, vadovaudamas projektams Europos, Azijos ir Amerikos rinkose. Kaip vyriausiasis verslo konsultantas „Gemius, jis padeda klientams analizuoti duomenis ir pritaikyti įžvalgas priimant verslo sprendimus.

 

Rodyti visus su ekspertu susijusius straipsnius

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį