raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2022-04-25 08:53

2021 m. E-komercijos tyrimas

2021 m. E-komercijos tyrimas

  Naujausiais, 2021 m. e-komercijos duomenimis, Lietuvos ir užsienio nuomonės formuotojus / „influencerius“ socialiniuose tinkluose seka 32.3% Lietuvos interneto vartotojų, t.y. 4,7% mažiau nei praėjusiais metais. Tačiau šiais metais respondentai išvardino net 313 nuomonės formuotojų, t.y. 54 daugiau, nei praėjusiais metais.

17,6% Lietuvos interneto vartotojų teigia, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė nuomonės formuotojo reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkluose, 74,7% respondentų teigia, jog tokiu būdu prekės ar paslaugos įsigiję nėra.  Palyginti su praėjusiais metais, teigusių, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to kai pamatė „influencerių“ reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkluose sumažėjo 3,4%, o tų, kurie teigia, kad „influenceriai“ jų pirkimui įtakos nedaro padaugėjo 3,7%.

Respondentų taip pat prašėme įvardinti, kuriuose socialiniuose tinkluose šie turi savo asmeninį profilį bei kuriais iš jų jie naudojasi dažniausiai. Facebook, Youtube bei Instagram – tai trys socialiniai tinklai, kuriuose nenaudojamų arba labai retai naudojamų lietuvių profilių yra palyginti nedaug. Pavyzdžiui, Facebook socialiniame tinkle savo asmeninę paskyrą turintys teigia net 92.9% respondentų, iš jų 86,5% šį tinklą įvardija, kaip tą, kuriuo naudojasi dažniausiai. Tuo tarpu Youtube ir Instagram skaičiai gana panašūs: Youtube tinkle savo asmeninę paskyrą teigia turintys 47,2%, Instragram – 46,1% respondentų, o juos įvardijusių, kaip tuos socialinius tinklus, kuriuos naudoja dažniausiai yra vidutiniškai apie 26%. Be šių didžiųjų socialinių tinklų, ženklus augimas pastebimas ir dar viename socialiniame tinkle - LinkedIn. Šiame tinkle savo asmeninę paskyrą sako turintys 33,3% Lietuvos interneto vartotojų, o tai yra 5,4% daugiau nei praėjusiais metais, o šį socialinį tinklą, kaip tą, kurį naudoja dažniausiai įvardijo 8,7% respondentų arba 2,7% daugiau nei 2020 m.

 

 

 

Taip pat respondentų buvo klausiama, kokie konkretūs „influenceriai“ jiems asocijuojasi su tam tikra prekių / paslaugų grupe. Šiais metais pirmąją vietą užima Karolina Meschino, kurią, pirmu numeriu įvardino 8,1% respondentų, antroje vietoje – Agnė Jagelavičiūtė 6,4%, trečioje – Natalija Bunkė 4,4%.

 

 

 

Šis tyrimas buvo atliktas naudojant internetinį klausimyną, kuris buvo rodomas sausio – kovo mėnesiais atsitiktine tvarka Lietuvos interneto vartotojams, kurie lankėsi populiariausiuose šalies interneto svetainėse. Tyrimo imtis – 2159. Tyrime dalyvavo 15-74 metų interneto vartotojai.

Išsamioje E-komercijos tyrimo analizėje taip pat pristatomi: Lietuvos interneto vartotojų sociodemografiniai duomenys, respondentų perkančių Lietuvos ir užsienio el. parduotuvėse analizė ir elektroninės prekybos Lietuvoje 2020-2021 m. palyginimas.

Daugiau informacijos apie E-komercijos tyrimo rezultatus ir išsamią analizę:

Internetinių tyrimų specialistė -  Morta Vanagaitė

El.paštas: morta.vanagaite@gemius.com

Tel.nr: +370 6 8757714

Raktažodis

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

analizė ir infografikas

Sektorius

Tyrimai

Šalis

Lietuva

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį