raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2023-06-12 07:19

E-komercija 2022 tyrimas Baltijos šalyse: motyvacija, pirkimai ir kliūtys

E-komercija 2022 tyrimas Baltijos šalyse: motyvacija, pirkimai ir kliūtys

Tarptautinės interneto tyrimų ir technologijų įmonės „Gemius“ visose Baltijos šalyse atliktas E-komercija 2022 tyrimas atskleidė, kad visose trijose šalyse respondentus apsipirkti internetu motyvuoja geresnės kainos, kai yra lyginama su tradicinėmis parduotuvėmis.

Latviai ir estai šalies interneto svetainėse dažnai perka draudimą, o lietuviai mieliau užsisako maistą į namus. Dažniausiai respondentų minimi iššūkiai yra pristatymo problemos ir klaidinanti arba nepakankama informacija apie prekes, dėl ko tenka nusivilti gautomis prekėmis.

Naujausiame „Gemius“ E-komercija 2022 tyrime, kuriame apklausti interneto vartotojai Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje, paaiškėjo, kad visose trijose šalyse respondentus apsipirkti internetu skatina geresnės kainos, palyginti su tradicinėmis parduotuvėmis. Apklausos dalyvius Latvijoje ir Estijoje taip pat motyvuoja tai, kad internetinės parduotuvės visada dirba, o lietuviai apsipirkti internetu renkasi dėl to, kad pirkiniai gali būti pristatomi į namus. Tarp trijų dažniausiai minėtų motyvacinių veiksnių respondentai Latvijoje nurodė, kad internetu lengviau palyginti prekes ir paslaugas, lietuvius skatina nuolaidos ir specialios akcijos, o apklausos dalyvius Estijoje - galimybė įsigyti prekių, kurių nėra jų gyvenamojoje vietoje.

Vertinant dažniausiai perkamas prekes ir paslaugas šalies elektroninės prekybos platformose, visose Baltijos šalyse į pirmąjį trejetuką pateko dvi prekių kategorijos: drabužiai, avalynė ir aksesuarai bei bilietai į pramoginius ir kultūrinius renginius. Latvijos ir Estijos prekybos svetainėse latviai ir estai dažnai perka draudimą, o lietuviai dažniau užsisako maistą su pristatymu. Tuo tarpu kalbant apie užsienio elektroninės komercijos platformose dažniausiai perkamas prekes, visose Baltijos šalyse pirmasis trejetukas išlieka stabilus - respondentai dažniausiai nurodo, kad pirko drabužius ir aksesuarus, naudojosi rezervavimo paslaugomis ir pirko lėktuvo bilietus ar bilietus į kitas transporto priemones.

 

Kalbant apie dažniausiai naudojamus užsienio svetaines apsipirkimui internetu, apklausos dalyviai iš Estijos ir Lietuvos pirmoje vietoje nurodė amazon.com, o latviai dažniausiai apsipirkdavo aliexpress.com - šios dvi svetainės susikeitė pozicijomis Baltijos šalių reitingų viršūnėse. Trečioje ir ketvirtoje pozicijose visų trijų šalių respondentai nurodė ebay.com ir asos.com. Tačiau nors Latvijoje ir Lietuvoje AboutYou patenka į geriausiųjų penketuką, estai dažniau renkasi apsipirkti BestSecret.

Tarp kliūčių, su kuriomis dažniausiai susiduria interneto vartotojai, apsipirkdami internetu, respondentai iš Lietuvos dažniausiai mini problemas, susijusias su prekių pristatymu, pavyzdžiui, ilgas ar brangus pristatymas. Be pristatymo problemų, visų trijų šalių respondentai taip pat nurodo gavę jų lūkesčių neatitinkantį produktą ar paslaugą. Be to, paprašyti įvardyti sunkumus, su kuriais susiduriama perkant internetu, išskyrus pristatymo problemas, dalyviai iš Latvijos ir Estijos nurodė informacijos apie produktą ar paslaugą trūkumą. Estai kaip vieną iš dažniausiai pasitaikančių problemų taip pat paminėjo klaidinančią informaciją apie prekę ar paslaugą. Latvijos pirkėjai dažnai susiduria su problema, kai pirkinių krepšelyje nepasiekiama minimali užsakymo suma.

Reikėtų paminėti, kad kalbant apie mokėjimo būdus, tiek latviai, tiek lietuviai, tiek estai dažniausiai renkasi įvesti kortelės duomenis, atsiskaityti pagal sąskaitą faktūrą arba naudotis internetinėmis mokėjimo ir pinigų pervedimo sistemomis.

Gemius E-komercija 2022 tyrimas atliktas naudojant internetinę apklausą gemiusAdHoc. Tyrimas grindžiamas duomenimis, gautais atsitiktinai atrinktiems interneto naudotojams rodant interneto klausimyną populiariausiose Latvijos, Estijos ir Lietuvos svetainėse. Latvijoje tyrimo metu apklausti 2038 respondentai nuo 18 iki 74 metų, o Lietuvoje - 2556 respondentai nuo 15 iki 74 metų. Estijoje tyrime dalyvavo 1433 interneto vartotojai nuo 18 iki 74 metų.

Norėdami sužinoti daugiau apie Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje atliktus tyrimus, susisiekite su „Gemius Baltic“ adresu contact.lt@gemius.com arba „Gemius Latvija“ adresu contact@gemius.lv.

Gemius yra tarptautinė tyrimų ir technologijų įmonė, teikianti duomenis, taip pat pažangius skaitmeninės ir tradicinės rinkodaros veiklos įrankius, tokius kaip interneto analizė, internetinių kampanijų valdymas ir reklamos pateikimas. Įmonė siūlo išsamius sprendimus rinkodaros specialistams, reklamos agentūroms, leidėjams ir elektroninei prekybai. Rinkoje „Gemius“ veikia nuo 1999 m. Įmonė yra IAB Europe ir I-COM Global narė. Tyrimai atliekami laikantis tarptautinio ICC/ESOMAR kodekso principų.

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

analizė ir infografikas

Sektorius

Tyrimai

Šalis

Lietuva

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį