raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2014-12-08 16:13

Mobilioji era: vartotojų įpročiai keičiasi greičiau nei reklamos rinka

Mobilioji era: vartotojų įpročiai keičiasi greičiau nei reklamos rinka

Lietuvos internautų gyvenime vis sparčiau įsitvirtina mobilieji įrenginiai – šių metų birželį penktadalis puslapių peržiūrų buvo atlikta telefonais arba planšetėmis. Dar metų pradžioje mobiliojo srauto dalis buvo 13%, o 2013 m. birželį – 8%. Interneto vartotojai renkasi būti mobiliais, tačiau rinkodaros sprendimai nuo šių tendencijų kol kas atsilieka.

Lietuvoje mobiliajai reklamai tenka 6% parodymų, tai reiškia, kad telefono arba planšetės ekrane parodoma viena iš 16 reklaminių žinučių internete. „Bendros Europos tendencijos rodo, kad 2013 metais pagrindinis interneto svetainėse rodomos reklamos, dar vadinamos display, augimo variklis buvo mobilioji reklama – ją atmetus, iš 14,9% bendro augimo liktų tik 1,1%, priklausantis reklamai asmeniniuose kompiuteriuose. Todėl norime tikėti, kad Lietuvoje mobilioji reklama taip pat įgaus pagreitį ir sudarys didesnę interneto reklamos dalį nei dabar”,– teigia Gryta Balserytė, „Gemius“ regiono vadovė Lietuvai ir Latvijai.

Daugiausiai mobiliosios reklamos Vidurio ir Rytų Europoje (VRE) parodoma Serbijoje – 18%, o regiono vidurkis siekia 8%. Vakarų Europoje pagal šį rodiklį pirmauja Jungtinė Karalystė, kurioje mobiliesiems įrenginiams tenka ketvirtadalis reklamos (25%). Vis dėlto mobiliosios reklamos dalis tokiose šalyse kaip Prancūzija (9%) ir Vokietija (5%) atitinka VRE regiono tendencijas.

Portalo lrytas.lt direktoriaus Ričardo Baltaduonio nuomone, mobilioji reklama Lietuvoje šiandien yra tame taške, kuriame interneto reklama buvo dešimtojo dešimtmečio viduryje. Vis dėlto pokytis šioje srityje jau vyksta, todėl jis priduria, kad „ateitis priklauso tiems, kurie jai ruošiasi šiandien“.

Augantis išmaniųjų telefonų ir planšečių skaičius reiškia žymius vartotojų elgsenos pokyčius, nes prieiga prie interneto tampa praktiškai neribota. Ši tendencija reklamos užsakovams ir interneto verslams kelia naujus iššūkius, bet tuo pačiu suteikia ir naujų galimybių.

Visa mobiliosios rinkos Centrinėje ir Rytų Europoje apžvalga –http://gemi.us/zeggz.

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

ataskaita

Sektorius

Žiniasklaida

Komentaras:

Gryta Balserytė

Regiono vadovė Baltijos šalims

Gryta Balserytė žiniasklaidos ir reklamos versle dirba daugiau nei 10 metų. Nuo 2011 m. vadovauja interneto rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Gemius“ biurui Lietuvoje, nuo 2014 m. veiklos strategiją kuria Latvijos, o nuo 2015 m. ir Estijos „Gemius“ padaliniams.

Rodyti visus su ekspertu susijusius straipsnius

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį