raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2015-03-24 14:49

Kas slypi už reklamos internete paspaudimo?

Kokio amžiaus vartotojai dažniausiai spaudžia ant reklamos internete? Ar tai dažniau būna vyras, ar moteris? Koks jų išsilavinimas? Galiausiai, kokią dalį žmonių reklama internete iš tiesų sudomina? Atsakymus į šiuos klausimus pateikia „Gemius“ ataskaita „Vartotojai sąveikaujantys su reklama internete“.

„Viena įdomiausių įžvalgų, kurią leidžia daryti šis tyrimas, yra įvertinimas kiek gi žmonių iš tiesų spaudžia reklamą internete. Lietuvoje vidutiniškai per mėnesį reklamą bent vieną kartą paspaudžia 12% visų vyrų ir moterų, o tai yra daugiau kaip 200 000 žmonių naršančių internete”,– tyrimo įžvalgas vertina Povilas Goberis, „Gemius Baltic“ klientų aptarnavimo vadovas.

Ataskaita atskleidžia, kad Baltijos šalyse ant reklamos dažniau spaudžia moterys: Lietuvoje joms tenka 53%, Latvijoje 51%, o Estijoje 56% visų reklamos paspaudimų. Balkanų šalyse situacija yra priešinga – reklama internete aktyviau domisi vyrai: Bulgarijoje jiems tenka 56% reklamos paspaudimų, o Kroatijoje ir Serbijoje – po 55%.

Žvelgiant į pasiskirstymą pagal amžių, taip pat matomi regione vyraujantys skirtumai. Jauniausia, 16-24 metų amžiaus, auditorija daugiausiai paspaudimų generuoja Ukrainoje (27%), o Kroatijoje jų sukuriama dalis yra mažiausia – 8%. Lietuvoje (25%) ir Latvijoje (26%) aktyviausi 25-34 m. vartotojai, o Estijoje dažniausiai spaudžia vyriausia, 55-69 metų amžiaus, auditorija (24%).

Povilas Goberis pastebi, kad Lietuvos internautai savo elgesiu skiriasi nuo vartotojų kitose šalyse: „įvertinus CTR rodiklį pagal socio-demografinius profilius, galime įsitikinti, kad Lietuvoje moterys reklamą spaudžia maždaug 1,5 karto intensyviau negu vyrai (CTR yra 0,45% ir 0,29%), kai tuo tarpu moterų dalis, kurią pasiekia reklama, sudaro „tik“ 54% visos auditorijos. Lietuva akivaizdžiai išsiskiria iš kitų šalių dar ir tuo, kad jaunesnio amžiaus internautų polinkis spausti reklamą nekoreliuoja su tikėtinu jų turimu žemesniu išsilavinimu, kaip kad yra kitose šalyse. Apskritai žemesnį išsilavinimą turintys lietuviai spaudžia bent 2 kartus intensyviau negu aukštesnio išsilavinimo žmonės (CTR yra 0,77% pradinio, 0,37% vidurinio ir 0,28% aukštesniojo išsilavinimo), tačiau žiūrint pagal amžių, Lietuvos jaunimo reklama nesudomino taip, kaip kitose šalyse, ir jie reklamą spaudė rečiau – 16-24 amžiaus  internautų generuojamas CTR yra 0,4% ir sutampa su 25-34 bei 55-69 amžiaus internautų generuojamu CTR“.

Ši ataskaita nagrinėja interneto vartotojų socio-demografinius profilius ir leidžia palyginti kiek skiriasi auditorija, kuri mato reklamą, ir auditorija, kuri ant jos spaudžia. Analizuojami Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Bulgarijos, Čekijos, Kroatijos, Rumunijos, Serbijos, Slovakijos, Slovėnijos, Ukrainos ir Vengrijos duomenys. Pranešime cituojami interneto reklamos rinkos tendencijas nagrinėjančios ataskaitos „gemiusAdMonitor” duomenys. Ji remiasi reklamos matavimo įrankio „gemiusDirectEffect” kampanijų analize bei reklamos serverio „AdOcean” duomenimis.

Norėdami atsisiųsti „AdMonitor” ataskaitą spauskite čia.

Į iškarpinę> Spausdinti

Sektorius

Reklama

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį