Internautai ir reklama – kas ir kur sulaukia daugiausiai paspaudimų?
Kuriose šalyse internautai ant reklamos spaudžia dažniausiai ir kurie formatai yra efektyviausi? „Gemius“ dalijasi atsakymais. Duomenys iš 14-os Centrinės ir Rytų Europos rinkų pateikiami svetainėje admonitor.gemius.com. Joje vartotojai gali analizuoti modernius infografikus ir atsisiųsti informaciją.
Svetainėje šiuo metu galima nagrinėti 2015 m. I ir II pusmečio Bulgarijos, Čekijos, Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Kroatijos, Rumunijos, Serbijos, Slovakijos, Slovėnijos, Turkijos, Ukrainos ir Vengrijos duomenis.
Dažniausiai ant reklamos spaudžia ukrainiečiai
Ataskaita rodo, kad dažniausiai paspaudimų reklama sulaukia Ukrainoje, kurioje vidutinis CTR (paspaudimų ir parodymų santykis) siekia 1,16%. Jos užnugaryje liko Bulgarija (0,67%) ir Turkija (0,66%).
Nuo pastarųjų ne itin atsilieka Baltijos šalys: Latvija (0,65%), Lietuva (0,57%) ir Estija (0,48%).
Įprasti reklaminiai skydeliai išlieka populiariausi
Ilgalaikiai stebėjimai rodo, kad populiariausia reklamos forma internete yra tradiciniai reklamos skydeliai. Vienintelė šalis, kurioje šis reklamos formatas naudojamas mažiau nei 70% kampanijų, yra Čekija (66%). Kitose šalyse ši dalis peržengia 70% ribą, o Vengrijoje siekia net 94%.
Duomenys pateikiami www.admonitor.gemius.com rodo, kad rich media formatai (pvz. multimedija) naudojami žymiai rečiau. Yra tik dvi šalys, kuriose šis formatas pasitelkiamas daugiau negu pusėje reklamos kampanijų – tai Slovėnija ir Čekija (po 54%). Lietuvoje rich media naudojama 17% kampanijų.
„Rich media“ reklamos CTR didesnis
Nors naudojami rečiau, rich media formatai auditoriją įtraukia labiau. Lietuvoje rich media spaudžima dešimt kartų dažniau (CTR 2,37%) nei įprasti reklamos skydeliai (CTR 0,24%).
Vienintelė išimtis ir šiuo atveju yra Čekija, kurioje tradicinių reklamos skydelių CTR yra 0,29%, o rich media – 0,28%.
Daugiausiai reklamos parodoma PC platformoje
Lyginant reklamos parodymus skirtinguose įrenginiuose, akivaizdžiai pirmauja asmeniniai kompiuteriai. Didžiausia PC parodymų dalis, siekianti 89%, fiksuojama trijose šalyse: Lenkijoje, Slovėnijoje ir Ukrainoje. Mažiausia – Serbijoje (75%).
Daugiau informacijos: www.admonitor.gemius.com.