raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2015-12-11 14:21

Ar „Flash“ jau išeina?

Daugybę metų niekas netikėjo, kad „Flash“ technologijai kada nors teks pasitraukti. Vis dėlto technologinis progresas vartotojų lūkesčius kilstelėjo į naujas aukštumas ir šiai legendai tenka užleisti pozicijas. Kokios to priežastys bei kokias pasekmes pajus vartotojai ir reklamos užsakovai? Krzysztof Lada, ryšių su agentūromis komandos vadovas Lenkijos „Gemius“ padalinyje, dalijasi savo mintimis.

Sunku patikėti, kad produktas, kuris internautus lydėjo nuo pat interneto ištakų, netrukus taps užmarštimi. Deja, gandai apie šios populiarios technologijos mirtį neperdėti. Tiesą sakant, „Flash“ tapo problemų, su kuriomis niekas nenorėtų (ir neturėtų) tvarkytis XXI a., priežastimi. Dvi iš jų buvo esminės – didžiulės naršyklių ir operacinių sistemų saugumo spragos bei krūvis įrenginio atminčiai, kuris dažnai kėlė techninės įrangos problemų.

Žymioji „Hacking Team“ duomenų nutekinimo istorija patvirtino, kad „Flash“ spragos buvo priežastis, kuri suteikė galimybę kenkėjiškoms atakoms ir vartotojų šnipinėjimui. Nepaisant fakto, jog įskiepiui, tapusiam interneto istorijos dalimi, atėjo galas, panašu, kad visų laukia geresnė ir saugesnė ateitis. Vis dėlto kai kurių šio pokyčio sukeltų nepatogumų išvengti nepavyks.

Tai prasidėjo nuo Džiobso

 

Styvas Džiobsas buvo pirmasis atsisakęs „Flash“ – jo teigimu šis įskiepis buvo neefektyvus ir pavojingas, todėl „iOS“ jis nebuvo naudojamas. Tuo metu mažai kas rimtai vertino galimybę nesinaudoti populiariausia technologija, leidžiančia palaikyti aplikacijas bet kurioje platformoje. Žinoma, nepaisant „iOS“, kuri tuo metu buvo žinoma kaip „iPhone OS“, tačiau ji buvo pakankamai nišinė, todėl nekėlė didelės grėsmės „Adobe“. Vis dėlto, bėgant laikui, platformų, kurios nepalaiko „Flash“, skaičius augo, o tai, kartu su pranešimais apie aibę saugumo spragų, paskatino naršyklių kūrėjus apsvarstyti vartotojų prieigos prie „Flash“ ribojimą (arba tiksliau, „Flash“ prieigos prie vartotojų). Ar jau metas išjungti šią technologiją?

„HTML“ turi tiek pliusų, tiek minusų

 

Alternatyva – „HTML5“. Ši technologija iš esmės prieinama visose operacinėse sistemose ir naršyklėse, visai kaip kadaise buvo „Flash“. Nepaisant kelių išimčių, „HTML5“ technologija yra universali. Atrodo, kad tai yra puikus sprendimas, vis dėlto ir jis turi trūkumų.                          

Pirmiausiai – žmonės. „Flash“ dominavimas išugdė būrį specialistų, kuriuos perėjimas prie kitos technologijos privers persikvalifikuoti. Tikriausiai numanote, kad tai nėra lengva ir nenutiks per vieną naktį. Profesionalų, dirbančių su „HTML5“, skaičius vis dar santykinai mažas, o tai veda prie situacijos, kuomet kūrybiniame procese atsiranda nemažai klaidų. Jos, savo ruožtu, vėliau gali sąlygoti transliavimo arba matavimo nesklandumus. Kaip ir kitų retų resursų atveju, „HTML5“ programuotojų darbas kurį laikas bus brangesnis nei jų kolegų, dirbančių su „Flash“, tačiau laikui bėgant šis skirtumas išsilygins.

Kitas minusas yra dydis. Deja, šiuo atžvilgiu „Flash“ gerokai efektyvesnis, o tai reiškia, kad „HTML5“ kūrybiniai reklamos sprendimai bus keliomis dešimtimis procentų „sunkesni“. Didesnis kilobaitų kiekis gali reikšti ir didesnes ištransliavimo išlaidas. Vis dėlto šis komponentas nėra toks reikšmingas vertinant bendras reklamos išlaidas.

Srautas iš naršyklių, kurios nepalaiko „Flash“, auga

 

Kiek svarbus šis fenomenas? „Gemius“ duomenys rodo, kad „Flash“ nepalaikančių naršyklių srautas nuolat auga. Metų pradžioje, jis vidutiniškai siekė 15% – šiuo metu jau 22%. Lietuvoje ši dalis dar didesnė – gruodžio pradžioje srautas iš naršyklių, kurios neturi „Flash“ įskiepio, siekė beveik 37% (šaltinis: „gemiusTraffic“). Tai reiškia, kad du iš penkių potencialių kontaktų su reklama susiduria su „Flash“ technologijos apribojimais. Ši situacija reklamos serverių tiekėjus privertė užtikrinti alternatyvą – „HTML5“ technologijos palaikymą.

Kampanijų efektyvumo tyrimo įrankiai, kuriuos siūlo „Gemius“, jau ilgą laiką palaiko „HTML5“ formatus ir visapusiškai matuoja jų efektyvumą. Atitikimą aukščiausiems tarptautiniams standartams liudija tai, kad didieji leidėjai, tokie kaip „Google“ ir „YouTube“, suteikė „gemiusDirectEffect“ įrankiui atitikties sertifikatą ir įtraukė įmonę į patikrintų partnerių sąrašą.

„Flash“ blokavimas įtakos naršyklių populiarumui neturėjo

 

Duomenys rodo, kad „Flash“ technologijos blokavimas neturėjo pastebimos įtakos naršyklėms arba jų rinkos daliai nei pasauliniu, nei vietiniu mastu. Tai galima interpretuoti kaip ženklą, kad šis įskiepis vartotojams nėra tiek reikšmingas, jog paskatintų rinktis kitą naršyklę.

Leidėjai jau turi sprendimą

 

Žvelgiant iš didžiųjų leidėjų perspektyvos, pokyčiai vyksta sklandžiai – jie jau pakankamai seniai teikia pasaugas vartotojams, kurie neturi „Flash“ įskiepio. Dėl šios priežasties technologijos atjungimas naršyklėje lankytojui beveik nepastebimas.

Naujoji era bent jau iš pradžių bus šiek tiek brangesnė. Vis dėlto pokyčiai ves prie didesnio saugumo ir kokybės, o tai turėtų patenkinti abi puses – tiek vartotojus, tiek reklamos užsakovus.

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

nuomonė

Sektorius

Reklama, Technologijos

Autorius:

Krzysztof Lada

Ryšių su agentūromis komandos vadovas, Lenkijos „Gemius“ padalinys

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį