raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2019-09-20 07:16

Rugpjūčio mėnesio apžvalga

Rugpjūčio mėnesį didžiausias realių vartotojų augimas užfiksuotas svetainėje krepsinis.net. Tam, be abejo, įtakos turėjo vykusios pasaulio krepšinio čempionato varžybos. Taip pat, nenuostabu, jog dėl konservavimo/marinavimo sezono augo ir receptų svetainės, tokios kaip: lamaistas.lt ar gaspadine.lt.

Svarbi informacija naujienų portalams

 

Jau ne vienerius metus naujienų portalų tęsiama kova su Adblock įrankiu nesibaigia. GlobalWebIndex duomenimis, 2019 m. pasauliniu mastu net 47% interneto vartotojų naudojasi šiuo įrankiu savo kompiuteryje tam, kad nematytų reklamų. Kovojant su tuo, Lietuvos interneto svetainės naudojo daug įvairių sprendimų: buvo apmokestinta prieiga prie svetainės turinio, išjungiama video turinio žiūrėjimo galimybė ir pan. Tačiau kartais Adblock įrankio sukurti atnaujinimai būna nukreipti tik prieš vieną svetainę.

Rugpjūčio pirmosiomis dienomis pradėjęs veikti AdBlock papildinio atnaujinimas buvo nukreiptas tiesiogiai prieš delfi.lt svetainę siekiant blokuoti joje rodomas reklamas, tačiau paveikė ir kitus, su tuo nesusijusius, elementus, tarp kurių ir "Gemius" sekimo kodą. Taip nutiko todėl, kad svetainėje buvo įdiegtas sprendimas, skirtas stebėti reklamos blokavimo aktyvumą per Gemius analitinį įrankį gemiusPrism. Pradėjus veikti AdBlock papildinio atnaujinimui buvo blokuojama ne tik reklama, bet ir sprendimas stebėti tokios reklamos statistiką, tuo pačiu paveikdamas ir Gemius sekimo kodą. Dėl šios priežasties, rugpjūčio 4 d. – rugsėjo 9 d. dalis portalo delfi.lt srauto buvo prarasta ir negalėjo būti įtraukiama į gemiusAudience tyrimo rezultatus. Tai turėjo įtakos ne tik delfi.lt portalo duomenims, bet ir visiems pasidalijimo (angl. share) rodikliams svetainėse, tarp jų ir Time Share - Internet*.

(* Time Share – Internet - praleisto laiko dalis internete apskaičiuojama, lyginant lankytojų praleistą laiką vienoje iš pasirinktų svetainių su lankytojų laiku, praleistu visose „gemiusAudience“ tyrime dalyvaujančiose svetainėse.)

Kai trečiosios šalys blokuoja tik tam tikrą dalį srauto vienoje konkrečioje svetainėje identifikuoti yra ypatingai sunku tiek portalams, tiek tyrimų bendrovėms. Tokių atvejų pasikartojimo prevencijai buvo papildytas monitoringo įrankis, kuris padės minimizuoti riziką ateityje. Siekiant dar labiau sumažinti tokių situacijų tikimybę, norime ne tik informuoti, bet ir paskatinti įsitraukti į tokių trečiųjų šalių atnaujinimų stebėjimą visus Lietuvos portalus, o ypač tuos, kurie naudoja panašius sprendimus kovojant prieš reklamos blokavimą.

Time Share – Internet

 

Praėjusį mėnesį vienas internautas naršymui visais įrenginiais vidutiniškai skyrė 8 val.41 min. (-4,59%).

Rugpjūtį internautai prie kompiuterio praleido apie 10% mažiau laiko nei liepą, naršant telefonu laikas beveik nesikeitė (0,05%), o planšetėmis lietuviai naršė 2,37% trumpiau nei mėnesį prieš tai. Visais įrenginiais (angl. total) rugpjūtį buvo naršyta 5,45% trumpiau.

Pagal laiko pasidalijimą internete, TOP25 svetainių sąraše, didžiausias augimas užfiksuotas internetinėje receptų knygoje lamaistas.lt – ši paaugo 34,04%. Tikėtina, kad įtakos tam galėjo turėti prasidėjęs marinavimo/konservavimo sezonas.

 

 

Real Users

 

Rugpjūčio mėnesį kompiuteriais naršė 1 285 527 (-0,59%) realūs vartotojai, besinaudojančių telefonais buvo 1 339 372 (6,91%), planšečių vartotojų buvo 604 382 (3,54%), o visais įrenginiais praėjusį mėnesį naršė 1 811 447 (-0,90%) realūs vartotojai.

Praėjusį mėnesį, TOP25 svetainių sąraše, pagal realius vartotojus visose platformose didžiausias augimas užfiksuotas krepsinis.net (46,73%) svetainėje.

 

 

Page Views

 

Kompiuterių naudotojai rugpjūtį atvertė 322 084 467 (-17,51%) puslapius, naršantys telefonais – 778 569 062 (-8,39%), pasirinkę planšetes –  94 936 125 (-10,41%), o visais įrenginiais buvo atversta 1 195 589 654 (-11,20%) puslapiai.

Praėjusį mėnesį, TOP25 svetainių sąraše, pagal puslapių peržiūras visose platformose didžiausi augimai užfiksuoti tvprograma.lt (19,50%) bei lamaistas.lt (13,27%) svetainėse.

 

 

Stream

 

Rugpjūčio mėnesį, pagal video svetainių laiko pasiskirstymą internete visose platformose (angl. Streaming Time Share) didžiausias augimas užfiksuotas TV3 Video (34,19%). Tam įtakos turėjo rugpjūčio mėnesį vykęs pasaulio krepšinio čempionatas. Ši video svetainė augo ryškiausiai per visas platformas.

 

 
Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

analizė ir infografikas

Šalis

Lietuva

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį