raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2020-07-09 10:13

E-komercijos tyrimas: populiariausi Lietuvos influenceriai

E-komercijos tyrimas: populiariausi Lietuvos influenceriai

„Gemius“ išleido naujausią e-komercijos tyrimą, kuriame analizuojami ne tik lietuvių pirkimo internetu įpročiai, tačiau ir influencerių (liet. nuomonės formuotojų) efektyvumas elektroninei prekybai.

Naujausiais duomenimis, Lietuvos ir užsienio influencerius socialiniuose tinkluose seka 32% Lietuvos interneto vartotojų, iš kurių 7% teigia, jog tai, vienas svarbiausių informacijos šaltinių prieš perkant prekę ar užsisakant paslaugą internetu. Palyginus su ankstesnio - 2018 m. - e-komercijos tyrimo rezultatais, influencerius teigė sekantys 28% lietuvių, iš kurių 5% manė, jog tai labai svarbus informacijos šaltinis.

Į klausimą: „ar esate nusipirkęs/ -usi prekę ar paslaugą po to, kai pamatėte influencerių reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkluose?“, teigiamai atsakė 15% lietuvių, tačiau net 74% Lietuvos internautų teigia, jog tokiu būdu prekės ar paslaugos įsigiję nėra.  Tuo tarpu praėjusiais metais įsigijusių prekę ar paslaugą paskatinti influencerių reklamos buvo apie 10% daugiau.

Ši statistika leidžia daryti prielaidą, jog Lietuvos interneto vartotojų, sekančių influencerių kuriamą turinį daugėja, o jų kuriamos reklamos vis daugiau žmonių atrodo svarbus informacijos šaltinis, tačiau nusipirkusių prekę ar paslaugą po nuomonės formuotojo parodytos reklamos – mažėja.

Respondentų taip pat prašėme įvardinti, kuriuose socialiniuose tinkluose šie turi savo asmeninį profilį bei kuriais iš jų jie naudojasi dažniausiai. Facebook – tai vienintelis socialinis tinklas, kuriame nenaudojamų arba labai retai naudojamų lietuvių profilių yra labai nedaug. Tuo tarpu antroje vietoje pagal asmeninių profilių kiekį esantis Youtube tinklas, kuriame savo asmenines paskyras turi kas antras Lietuvos interneto vartotojas, iš tiesų šiuo tinklu dažnai naudojasi tik 28%.  Panaši situacija ir su Instagram socialiniu tinklu – 45%, teigia jog turi savo asmeninį profilį šiame socialiniame tinkle, tačiau kaip dažnai naudojamą programą, Instagram‘ą įvardijo tik 26% respondentų.

 

 

Jau antrus metus internetinės apklausos būdu buvo renkami populiariausi Lietuvos influenceriai. Šiais metais pirmąją vietą užima Naglis Bierancas, kurį, kaip žinomiausią, įvardijo beveik 36% Lietuvos interneto vartotojų, antroje vietoje – Karolina Meschino (29%), trečioje – Agnė Jagelavičiūtė (27%). Praėjusiais metais pirmojoje vietoje buvo Agnė Jagelavičiūtė (45,8%), antroje, taip pat kaip ir šiais metais – Karolina Meschino (33,8%), trečioje – Naglis Bierancas (26,8%), kuris šiais metais užima populiariausio nuomonės formuotojo titulą.

 

 

Taip pat respondentų buvo prašoma sužymėti, kokie konkretūs influenceriai jiems asocijuojasi su tam tikra prekių / paslaugų grupe. Kaip pvz. knygų, filmų ar muzikos prekes lietuviai labiausiai tapatina su Dovile Filmanavičiūte (17,99%), o tuo tarpu kelionių tematikoje išskiriamas žurnalistas Orijus Gasanovas (30,57%) ir kelionių konsultantas Rimvydas Širvinskas (Makalius) (26%).

 

 

Šis tyrimas buvo atliktas naudojant internetinį klausimyną – gemiusAdHoc. Tyrimas buvo rodomas atsitiktine tvarka parinktiems Lietuvos interneto vartotojams, kurie lankėsi populiariausiose šalies interneto svetainėse. Tyrimas buvo išskaidytas į dvi dalis. Lietuvoje vasario mėnesį į tyrimo klausimus atsakė 3805 respondentai, balandį – 2192. Tyrime dalyvavo 15-74 metų interneto vartotojai.

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

analizė ir infografikas

Sektorius

Tyrimai

Šalis

Lietuva

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį