raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2020-05-26 10:03

2019 m. e-komercijos tyrimas: sociodemografinis pirkėjo profilis

81% Lietuvos interneto vartotojų teigia, jog yra pirkę internetu, tačiau kaip atrodo internetu perkantis žmogus? Kiek jis uždirba? Ar turi vaikų? Kokios jo pajamos? Pilną perkančiųjų internetu sociodemografinį profilį išnagrinėjome pagal 2019 m. „Gemius Baltic“ atliktą e-komercijos tyrimą.

Lytis

 

Moterys internetu perka šiek tiek daugiau nei vyrai: internetu perka 85% moterų, tuo tarpu vyrų, perkančiu internetu, yra 7% mažiau (78%).

Pagal apsipirkimų dažnumą taip pat pirmauja moterys: 32% moterų teigia, jog internetu apsiperka kelis kartus per mėnesį, tuo tarpu vyrų, internetu perkančių taip pat dažnai yra apie 26%.

 

Amžius

 

Kiekvieną amžiaus grupę sudaro apie 86% perkančių internetu, apie 8%, kurie planuoja pirkti artimiausioje ateityje ir apie 6%, kurie pirkti neplanuoja. Išimtis – 55-74 metų amžiaus asmenys, iš kurių internetu perka apie 58%, planuoja pirkti apie 21%, o teigusių, jog pamėginti apsipirkti internetu net neketina – 21%.

Pagal apsipirkimo internete dažnį pirmauja 25-34 m. amžiaus grupė, kuri dažniausiai internetu perka kelis kartus per mėnesį. Rečiausiai perka vyriausia amžiaus grupė (55-74), kurioje net 48% atsakiusiųjų teigia, kad internetu perka tik kelis kartus per metus.

 

Išsilavinimas

 

Pagal naujausią e-komercijos tyrimą matyti, jog kuo žmogus turi aukštesnį išsilavinimą, tuo didesnė tikimybė, jog jis yra pirkęs internetu. Pavyzdžiui, iš pradinį arba žemesnį išsilavinimą turinčių lietuvių, internetu pirko tik 36%, turinčių aukštesnįjį išsilavinimą – apie 81%, o iš turinčių aukštąjį išsilavinimą pirko net 91%.

Net 49% turinčių pradinį arba jokio išsilavinimo nepirko ir neplanuoja pirkti internetu. Tuo tarpu, turinčių aukštąjį išsilavinimą ir teigiančių, jog nėra pirkęs / -usi internetu ir neketina to daryti ateityje yra tik 3%.

Auštąjį arba nebaigtą aukštąjį išsilavinimą (nemažiau 3 kursų) turintys asmenys dažniausiai perka kelis kartus per mėnesį, tačiau turintys aukštesnįjį arba žemesnį išsilavinimo laipsnį – dažniausiai perka kelis kartus per metus.

 

 

Užsiėmimas

 

Daugiausiai internetu perka specialistai / ofiso darbuotojai, taip pat techniniai darbuotojai, studentai bei vadovai. Internetu perka net 93% studentų ir 91% specialistų / ofiso darbuotojų. Mažiausiai pagal užsiėmimą internetu perka senjorai (40%), namų šeimininkai/-ės (51%) bei ūkininkai (52%). Įdomu tai, jog lyginant su kitais, perkančių internetu ūkininkų nėra daug, tačiau jie perka dažniausiai – net 41% ūkininkų perką kelis kartus per mėnesį. Tokiu pat dažniu perka tik vadovaujančias pareigas užimantys asmenys. Rečiausiai internetu perka senjorai – 43% jų perka kelis kartus per metus ir 7% rečiau nei kartą per metus.

 

Gyvenamoji vieta

 

Lietuvos interneto vartotojų, kurie teigia, jog perka internetu daugiausia, gyvena Vilniuje – apie 40%, apie 20% jų gyvena Kaune, o visi kiti likę miestai, miesteliai ir kaimai dalinasi likusius 40%. Tačiau analizuojant kiekvieną miestą atskirai, pasirodo, jog internetu perka net 89% šiauliečių, 77% klaipėdiečių ir po 73% panevėžiečių ir marijampoliečių. Mažiausiai perkančių internetu gyvena Alytuje – šiame mieste gyvenančių internetu perka apie 49%. Daugiausiai atsakiusiųjų, jog internetu neperka ir neketina pirkti taip pat gyvena Alytuje arba Lietuvos kaimuose.

Tyrimas atskleidė jog panevėžiečiai perka dažniausiai - net 48% Panevėžio interneto vartotojų teigia, jog internetu perka kelis kartus per mėnesį.

 

Šeimos statusas

 

Net 94% porų, turinčių mažamečių vaikų, perka internetu. 8% mažiau perka poros neturinčios vaikų, o visi kiti: gyvenantys su tėvais arba vieni, turintys suaugusius ir savarankiškus vaikus, vieniši tėvai internetu perka apie 77%.

Poros su vaikais taip pat perka ir dažniausiai – 39% porų su mažamečiais vaikais sako, jog internetu perka kelis kartus per mėnesį.

 

Asmeninės pajamos

 

Pagal pajamas, daugiausia internetu perka uždirbantys 1001-1500 EUR – virš 90%. Iš tų, kurie per mėnesį uždirba 601-1000 EUR internetu perka 84%, uždirbančių 600 EUR arba mažiau – apie 73%. Tik 1% tų, kurie uždirba 1251-1500 EUR, atsakė jog internetu neperka ir neketina pirkti ateityje.

Dažniausiai internetu perkantys uždirba 1251 EUR ir daugiau - apie 45% jų teigia, jog internetu perka kelis kartus per mėnesį. Rečiausiai internetu perka mažiausias pajamas gaunantys – per mėnesį uždirbantys iki 600 EUR.

 
Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

analizė ir infografikas

Sektorius

Tyrimai

Šalis

Lietuva

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį