raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2023-05-17 10:00

2022 m. E-komercijos tyrimas

2022 m. E-komercijos tyrimas

Naujausias, kasmetinis E-komercijos tyrimas, atliktas 2023 m. sausio mėnesį, ir toliau rodo Lietuvos pirkėjų įpročius ir poreikius tiek Lietuvos, tiek pasaulio internetinės prekybos vietose. Šiemet tyrime dalyvavo 2556, 15-74 amžiaus, Lietuvos gyventojai,  iš kurių 2333 teigia perkantys internetu.

Perkant internetu svarbiausia patogumas ir kaina

Dažniausiai Lietuvos gyventojai internetu apsiperka naudodamiesi kompiuteriu (85.8%), tačiau neatsilieka ir mobiliųjų telefonų naudojimas apsipirkimui (72.6%). Net 31% teigia apsiperkantys keletą kartų per mėnesį, o dažniausiai Lietuvos gyventojai yra linkę apsipirkti vakare – 64.4% bei dienos metu (29.6%).

Neretai apsiperkantys internetu susiduria su įvairiomis problemomis. Planšetinių kompiuterių naudotojai teigia, kad dažniausiai susiduria su problemomis, kada yra nepatogu užpildyti reikiamus laukelius, tokius kaip pristatymo adresas ar pasirenkant produktų filtrus (29.7%) ir kai e-komercijos svetainė nėra pritaikyta telefono ar planšetinio kompiuterio ekranui (23.6%). Taip pat pirkėjai, nepriklausomai nuo naudojimo įrenginio, įvardina ir bendresnes problemas: per ilgas pristatymo laikas (39.4%) ir per didelė jo kaina (36.9%) bei pristatyto pirkinio neatitikimas užsakytam (34.1%).

Lietuvos gyventojai perkant internetu tikisi greito ir patogaus aptarnavimo, tačiau nepamiršta ir kainos aspekto. Daugiau nei puse respondentų teigia kad apsipirktų internetu dažniau jei būtų daugiau nuolaidų (51.4%), taip pat jei kainos būtų mažesnės nei fizinėse parduotuvėse (50.5%) ir jei pristatymas būtų pigesnis (49.4%).

 

Nuomonės formuotojų marketingas tampa vis svarbesne e-komercijos dalimi

Beveik puse (43.3%) tyrimo dalyvių teigia sekantys nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose. Dažiausiai respondentai naudojasi “Facebook” (72.6%) ir “Instagram” (41.4%) socialiniais tinklais, tačiau nors ir “Facebook” yra labiausiai paplitęs tarp lietuvių, dažniausiai nuomonės formuotojai yra sekami “Instagram” (79.4%).

Daugiau nei ketvirtadalis (26.3%) respondentų yra pirkę produktą ir / ar paslaugą, kurią rekomendavo nuomonės formuotojas. Pasirikusiųjų atsakymą “nežinau” dalis yra reikšminga – 9.2%, todėl galima svarstyti, kad pastarieji irgi yra pirkę paslaugas pagal nuomonių formuotojų rekomendacijas, tačiau tai nėra tendencingas elgesys.

Populiariausių nuomonės formuotojų TOP25 vis dar pastebimi jau seniai rinkoje esantys vardai, tokie kaip Karolina Meschino, Viktorija Siegel, Natalija Bunkė, Naglis Bierancas ir Beata Nicholson.

 

Ką dažniausiai perka lietuviai?

Lietuviškų e-komercijos svetainių TOP25 sąraše pirmauja pigu.lt, senukai.lt ir varle.lt, nors dažniausia respondentai teigia internetu perkantys drabužius ir aksesuarus (58.9%), maisto pristatymo paslaugas (47.8%) ir bilietus į renginius (44.2%)

Užsienio svetainių TOP25 sąraše pirmauja e-komercijos gigantai, tokie kaip amazon.com, aliexpress.com ir ebay.com. Dažniausiai Lietuviai iš užsienio e-komercijos svetainių linkę pirkti drabužius ir aksesuarus (43.0%), įsigyti apgyvendinimo paslaugas (23.0%) ar lėktuvų ir kitų transporto priemonių bilietus (22.3%).

 

E-komercijos tyrime taip pat galima suprasti neperkančiųjų internetu motyvacijas kartu su jų įvardinamomis baimėmis ir priežastimis. Taip pat visi tyrimo duomenys yra išanalizuoti ir pagal 7 pagrindinius socio-demografinius rodiklius, leidžiančius geriau suprasti Lietuvos pirkėjo charakteristikas.

 

Daugiau apie tyrimą:

Morta Vanagaitė

El. paštas: morta.vanagaite@gemius.com

Tel. Nr. +370 6 87 577 14

Raktažodis

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

analizė ir infografikas

Sektorius

Tyrimai

Šalis

Lietuva

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį