raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2020-07-07 12:53

E-komercijos tyrimas Lietuvoje ir Latvijoje: Kas motyvuoja pirkti internetu ir kas keitėsi karantino metu?

E-komercijos tyrimas Lietuvoje ir Latvijoje: Kas motyvuoja pirkti internetu ir kas keitėsi karantino metu?

Gemius pristatė naujausią e-komercijos tyrimą, kuriame atskleidžiami žmonių įpročiai perkant internetu. Pasirodo, jog geresnės kainos internete, lyginant su kainomis tradicinėse parduotuvėse, yra pagrindinis, internetu pirkti motyvuojantis, faktorius tiek Lietuvoje, tiek ir Latvijoje.

Nepaisant to, Latvijoje viena iš svarbiausių priežasčių renkantis pirkimą internetu yra galimybė palyginti produktų ar paslaugų kainas, tuo tarpu lietuviai, kaip vieną iš svarbiausių motyvų, įvardijo pristatymą į namus.

Šiais metais “Gemius” e-komercijos tyrimas buvo atliktas dviem etapais: pirmąjį 2020 m. vasario mėnesį bei antrąjį balandžio mėnesį. Toks skaidymas buvo pasirinktas tam, kad būtų išsiaiškinta, kaip keitėsi interneto pirkėjų įpročiai prieš karantino šalyje paskelbimą ir jo metu. Vienas iš respondentams pateiktų klausimų buvo apie tai, kas motyvuoja pirkti internetu. Tiek Lietuvos, tiek Latvijos interneto vartotojai įvardijo, jog svarbiausias faktorius renkantis pirkti internetu yra to paties daikto / paslaugos geresnė kaina internete, nei perkant tradicinėse parduotuvėse. Tokį atsakymo variantą rinkosi 71% Latvijos ir 67% Lietuvos interneto vartotojų. Latviai, kaip vieną iš labai svarbių priežasčių, kodėl renkasi pirkti internetu, taip pat įvardijo visada veikiančias parduotuves (64%) ir galimybę lyginti to pačio produkto / paslaugos kainas (61%). Tuo metu 55% lietuvių internetu motyvuoja pirkti akcijos ir specialūs pasiūlymai, 54% - pristatymas į namus.

 

Įdomu tai, jog problemos, su kuriomis interneto vartotojai susiduria perkant internetu abiejose šalyse yra tos pačios. Lietuviai ir latviai, kaip didžiausią problemą perkant internetu, įvardija per brangų ir per ilgai trunkantį prekių pristatymą. Taip pat, kaip vieną iš pagrindinių problemų, įvardijama situacija, kai gautas produktas neatitinka pirkėjo lūkesčių.

 

Dar vienas panašumas tarp šių Baltijos šalių randamas tarp populiariausių užsienio e-komercijos svetainių reitingavimo. Abiejų šalių pirmoje pozicijose yra aliexpress.com, antroje ir trečioje - ebay.com ir amazon.com,  ketvirtoje ir penktoje pozicijoje rikiuojasi wish.com ir asos.com. 

 

Norint išsiaiškinti, kaip Covid-19 virusas pakeitė pirkimo internetu įpročius, balandžio mėnesį buvo atliktas pakartotinis e-komercijos tyrimas. Į klausimą „ar pirkote internetu karantino metu?“  teigiamai atsakė 52% lietuvių ir 46% Latvijos interneto vartotojų. 26% Lietuvos ir net 37% Latvijos internautų įvardijo, jog internetu nepirko, tačiau planuoja pirkti artimoje ateityje, tuo tarpu 22% lietuvių ir 17% latvių pirkti internetu net neketina. 

 

Lyginant gautus rezultatus prieš karantiną bei jo metu, pastebėjome įdomių pokyčių, susijusių su atsiskaitymo būdais, kuriuos internautai įvardijo kaip patogiausius perkant internetu. Karantino metu Lietuvos interneto vartotojai rinkosi atsiskaitymą bankiniu pavedimu (63%), prieš tai tokį atsiskaitymo būdą rinkosi 55% lietuvių. Tokia tendencija nebuvo pastebėta Latvijoje, kur šis procentas buvo aukštesnis prieš karantino šalyje paskelbimą nei jo metu.  

 

Abiejose šalyse pirkimui internetu respondentai dažniausiai renkasi kompiuterius (91% latvių ir 89% lietuvių). Taip pat net 61% lietuvių virtualiam apsipirkimui renkasi mobiliuosius telefonus, tuo tarpu šį įrenginį Latvijoj renkasi 54% interneto vartotojų. Planšetes rinkasi apie 12% tiek Lietuvos, tiek Latvijos interneto vartotojų, o išmanųjį TV (angl. Smart TV) pirkimui internetu naudoja 4% lietuvių ir 1% latvių. 

 

Šis tyrimas abiejose šalyse buvo atliktas naudojant internetinį klausimyną – gemiusAdHoc. Tyrimas buvo rodomas atsitiktine tvarka parinktiems Lietuvos ir Latvijos interneto vartotojams, kurie lankėsi populiariausiose šalies interneto svetainėse. Tyrimas buvo išskaidytas į dvi dalis. Lietuvoje vasario mėnesį į tyrimo klausimus atsakė 3805 lietuviai, balandį – 2192. Latvijoje vasarį savo atsakymus pateikė 2813 latviai, o balandį 1769. Tyrime dalyvavo 15-74 metų interneto vartotojai.

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

analizė ir infografikas

Sektorius

Tyrimai

Šalis

Lietuva, Latvija

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį