raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2016-03-22 12:45

Tendencijos eksperto akimis: „Facebook“ reakcijos ir tikslinės auditorijos nustatymas

Marek Molicki, Regiono vadovas

Kokį efektą naujosios „Facebook“ reakcijos turės reklamos nukreipimui? Ar internetas jau pakeitė televiziją? Marek Molicki, „Gemius“ regiono vadovas, dalijasi interneto rinkos tendencijomis.

Internetinės televizijos ateitis

 

Teorijos, kuri teigia, jog Internetas signalizuoja televizijos pabaigą, šalininkų tikrai netrūksta. Taip pat netrūksta ir argumentų, kad jauniausios ir šiek tiek už juos vyresnės kartos atstovai gali lengvai „išgyventi” be televizijos, nes internetas gali pasiūlyti viską, ko jiems reikia. „Media Technology Monitor” atlikto tyrimo rezultatai suteikia dar vieną argumentą tiems, kurie ateityje televiziją mato internete: nustatyta, kad „Netflix” prenumeratorių skaičius Kanadoje išaugo nuo 21 procento 2012 m. iki 48 procentų 2015 m.

Šie rezultatai tampa dar įdomesni jeigu į apklaustųjų grupę įtraukiame namų ūkius, kurie turi vaikų iki 12 m. – šios grupės naudotojų dalis augo nuo 33 procentų 2012 m. iki 63 procentų 2015 m. Analogiškai daugėjo 12-17 m. paauglių (nuo 33 procentų 2012 m. iki 63 procentų 2015 m.), bei jaunimo iki 18 m. apskritai – nuo 34 procentų 2012 m. iki 63 procentų 2015 m. Įdomus faktas balansui išlaikyti: tyrimo „2016 Edelmano pasitikėjimo barometras: Kinija” rezultatai parodė, jog daugiau nei trys ketvirtadaliai Kinijos interneto vartotojų pasitiki tradicine medija ir ją laiko patikimu informacijos šaltiniu. Svarbu paminėti jog, lyginant 2015 m. ir 2016 m. vasario duomenis, žmonių, kurie pasitiki tradicine medija, padaugėjo 6 procentais. 

„Facebook“ reakcijos – naudinga informacija

 

Aišku, ne tik tradicinei žiniasklaidai svarbu patikimumas. Tikslios prognozės taip pat skaičiuojamos versle. Jeigu tikėtume „Forbes Insight” ir „SAS” tyrimų rezultatais, prognozuoti rinkodarą darosi vis svarbiau, ir net tik rinkodaros profesionalams. Žinoma, bandymas atsakyti į klausimą, ko vartotojai norės ateityje, nėra naujovė. Be abejonės, turėtume padėkoti didiesiems duomenims (Big Data), išplėstiniams statistikos modeliams ir algoritmams, kad šiandien yra daug lengviau numatyti vartotojų lūkesčius ir spręsti kas ir kada gali tapti mūsų klientais.

Šioje situacijoje verta paklausti: kokią reikšmę „Facebook“ reakcijos turės tikslesniam reklamos tikslinės grupės nustatymui? Visi turėtumėte sutikti, jog „Facebook“ reakcijos pakeis daug.

Šiuo metu, niekas iš „Facebook“ neminėjo, kokia yra naujųjų reakcijų nauda nustatant reklamos auditoriją bei pateikiant jai turinį, bet sunku patikėti, kad tai nesikeis ateityje. Pirmas dalykas, kuris turėtų keistis, yra turinys naujienų sraute, dėl ko reklamuotojai greičiausiai galės skelbimus nukreipti dar tikslesnei auditorijai. Tikriausiai jau yra „Facebook“ komanda kurianti elgsenos modelius, kurie leistų reklamuotojams sukurti tikslius auditorijos segmentus. Klausimas, ar reklamuotojai sutiks mokėti daugiau už galimybę nustatyti tikslesnę auditoriją, yra retorinis. Žinojimas, ką mes mėgstame arba ko nemėgstame, kas mus erzina ir kuo mes domimės, leidžia nustatyti kur kas tikslesnę, skelbimo turinį atitinkančią, auditoriją. O jeigu būtų įtraukti ir socio-demografiniai profiliai – galimybės būtų dar didesnės. Taptų labai lengva sukurti tikslinę grupę, įtraukiant žmones ne tik pagal jų amžių, lytį ar gyvenamąją vietą, bet taip pat tuos, kurie teigiamai įvertino praėjusias kompanijas. Ir viskas, pradedant paprasčiausiu modeliu, yra įgyvendinama. Tikėtina, jog „Facebook“ kūrėjai dirba ties modeliu, kuris sietų ne tik auditorijos reakcijas į reklamuotojų išleistas kampanijas, bet taip pat reakcijas į konkurentų ar netgi draugų skelbimus.

Raktažodis

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

nuomonė

Sektorius

Kita

Autorius:

Marek Molicki

Regiono vadovas

Interneto industrijos ekspertas, turintis gilias žinias apie vadybą, e-rinkodarą, e-komerciją ir didžiuosius duomenis. Socialinių medijų ir naujųjų technologijų entuziastas, pranešėjas bei treneris, kuris itin vertina technologijų pažangą ir indėlį į žmonijos gerovę.

Kaip „Gemius“ regiono vadovas jis atsakingas už verslo strategijos vystymą įmonės padaliniuose visoje Europoje.

Rodyti visus su ekspertu susijusius straipsnius

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį