raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2015-05-05 12:28

„Gemius“: bendras auditorijos pasiekiamumas įvertinus įrenginių persidengimą jau netrukus

„Gemius“: bendras auditorijos pasiekiamumas įvertinus įrenginių persidengimą jau netrukus

Šiandien internautai naršo ne tik asmeniniais kompiuteriais, bet ir mobiliaisiais įrenginiais, tačiau interneto žiniasklaida neturi įrankio, kuris leistų įvertinti visą pasiektą auditoriją. „Gemius“ pristato sprendimą – nuo šiol visi leidėjai galės matyti ne tik tam tikru įrenginiu naršančių realių vartotojų skaičių, bet ir bendrai pasiektą auditoriją („Total reach“ arba auditorijos pasiekiamumą, įvertinus įrenginių persidengimą). Tai atvers naujas galimybes planuoti ir įgyvendinti reklamos …

Danija taps pirmąja šalimi, kurioje šis sprendimas bus įgyvendintas, vėliau bendrą pasiekiamumą galės matyti Belgijos, Čekijos ir Lenkijos rinkos. Šiuo metu tiek minėtose šalyse, tiek Lietuvoje, „gemiusAudience“ tyrimas pateikia kiekvienu įrenginiu (asmeniniais kompiuteriais, telefonais arba planšetėmis) svetainėje besilankančių realių vartotojų skaičių. Mobiliaisiais prietaisais naršančių lankytojų pasiekiamumas pradėtas matuoti 2014 m., o Baltijos šalys buvo vienos pirmųjų, kuriose pradėti šie matavimai.

Kaip tai išmatuojama?

 

Pasitelkus naująją sintezės metodologiją, pavadintą „Behavioural Panel Synthesis” (BPS™)“, įmanoma nustatyti bendrą realių vartotojų skaičių, kurie matuojamą turinį pasiekia skirtingomis platformomis. Šis sprendimas interneto žiniasklaidai suteiks galimybę darniai vystyti visus komunikacijos kanalus, efektyviau išnaudoti turinį mobiliuosiuose įrenginiuose ir kurti papildomas pajamas nerizikuojant esamomis.

„Sparčiai augant mobiliųjų įrenginių populiarumui, tampa itin svarbu žinoti visą svetainės pasiekiamumą neišskiriant platformos, kurioje turinys buvo rodomas. Reaguodami į mūsų klientų poreikius, šiuo metu diegiame metodą, kuris leis pateikti tokią informaciją,– aiškina Emil Pawlowski, „Gemius“ metodologijos direktorius,– tai atsakys į esminį klausimą, kurį kelia mūsų tyrimas – kiek žmonių iš viso domisi skaitmeniniu turiniu, nepriklausomai nuo pasirinkto naršymo būdo ar socio-demografinio profilio. Iki šiol tokius duomenis mes pateikėme suskaidytus į atskiras platformas”.

Pasak E. Pawlowski, tai žinodami turinio savininkai galės išnaudoti naujus metodus, leidžiančius rinkodarinę žinutę galutiniam vartotojui pateikti lengviau ir paprasčiau. Be to, žinant bendrą realių vartotojų pasiekiamumą, bus paprasčiau įvertinti, kokią poziciją rinkoje užima e-žiniasklaidos rinkos dalyviai.

„Kai kas galėtų pasakyti, kad mobilioji revoliucija baigėsi, nes internetas ir vėl matuojamas kaip visuma”,– priduria E. Pawlowski.

Kaip tai atrodys praktiškai? „gemiusAudience“ tyrimo faile atsiras nauja skiltis pavadinta „Total“, kuri parodys visą tiriamoje svetainėje apsilankiusių realių vartotojų skaičių. Anksčiau internautas, kuris naudojasi tiek asmeniniu kompiuteriu, tiek telefonu, į statistiką patekdavo dukart. Pasitelkus naująją metodologiją tokio dubliavimosi pavyks išvengti. Be to, atsiskleis pilnas svetainės lankytojų socio-demografinis profilis.

Kas slypi po BPS metodologija?

 

Naująją metodologiją išaiškina Piotr Rybak, vyresnysis duomenų mokslininkas „Gemius“ Metodologijos departamente: „Gemius” matuoja elgseną reprezentatyvinės interneto vartotojų grupės, kuri sutiko dalyvauti „gemiusAudience“ tyrime ir užpildė klausimyną savo kompiuteryje ar mobiliajame įrenginyje. Elgsenos sintezės modelis apjungia vartotojus, naršančius skirtingose platformose, ir leidžia mums apskaičiuoti bendrą tyrime dalyvaujančių svetainių pasiekiamumą”.

Behavioural Panel Synthesis” (BPS™) metodologija

 

P. Rybak priduria, jog tam, kad skirtingais įrenginiais besinaudojantys vartotojai būtų apjungti, reikalingi kalibravimo panelės duomenys. „Tokia panelė – tai vartotojų grupė, kurios aktyvumą internete „Gemius“ stebi visuose kiekvieno respondento naudojamuose įrenginiuose. Remdamiesi jų socio-demografiniais požymiais ir veiksmais internete bei pasitelkę pažangiausias intelektualiąsias sistemas ir prognozavimo sprendimus, mes galime sukurti tokį modelį, parodantį, kurie vartotojai turi būti apjungti“,– patikslina P. Rybak.

Birželį ši metodologija bus prieinama Belgijoje, vėlesniais mėnesiais Čekijoje ir Lenkijoje, o nuo rudens ir kitose rinkose, kuriose veikia „Gemius“.

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

įvykis

Sektorius

Tyrimai

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį