raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2017-08-25 08:41

Internetinės reklamos rinka Centrinėje ir Rytų Europoje

Centrinės Europos internetinės reklamos kampanijos dažniausiai būna banerinio formato, kai tuo tarpu “rich media” formatas naudojamas rečiau. „GemiusAdMonitor“ tyrimo analizėje pateikiami atnaujinti duomenys apie 13-os Centrinės ir Rytų Europos šalių interneto reklamos rinką. Tyrimo rezultatus galite pamatyti www.admonitor.gemius.com svetainėje.

Pirmoje 2017 metų pusėje standartiniai baneriai buvo naudojami vidutiniškai 82% visų interneto kampanijų. Rumunijoje jie buvo naudojami dar dažniau (91% visų kampanijų). Mažiausias banerinių reklamų skaičius buvo užfiksuotas Ukrainoje (65%). Daugumoje šalių, populiariausias reklamos formatas - 300x250.

„Žvelgdamas į praėjusius šių metų mėnesius, galiu drąsiai pasakyti, jog klientų investicijos į online kanalą pastoviai didėjo. Toliau sparčiai augo online produktų segmentacija, iš kurių daugiausiai klientų dėmesio sulaukė baneriai, turinio rinkodaros sprendimai, online video reklama bei reklama mobiliuosiuose. Pagrindiniu produktu pagal reklamos investicijas vis dar tvirtai išlieka baneriai, jų augimui didžiausią įtaką darė programatiniu būdu uždirbamos pajamos“,- Jonas Gilys, Delfi pardavimų skyriaus vadovas.

„Rich media“ kas trečioje kampanijoje

 

“Rich media” formatai vidutiniškai buvo naudojami 32% visų interneto kampanijų analizuotose šalyse. Čekijoje šie formatai buvo naudojami dažniausiai (56%). Mažiau tokius internetinės reklamos formatus naudojo latviai (12%). Populiariausios ir daugiausia paspaudimų sulaukusios internetinės reklamos šioje kategorijoje buvo tos, kurios talpino video medžiagą.

Vengrai ištikimi kompiuteriams, o turkai – telefonams

 

Vengrijoje internetinės reklamos dažniausiai buvo peržiūrėtos per stacionaraus arba nešiojamo kompiuterio ekranus (77% visų tos šalies reklamų). Kai tuo tarpu Turkijoje ir Rumunijoje (36%) dažniau reklamos peržiūrėtos per išmaniuosius telefonus. Planšetėse didžiausias parodymų skaičius užfiksuotas Slovakijoje (8%). 

“Rich media” formatas turėjo aukštesnį CTR

 

Tarp 13 analizuotų šalių, aukščiausias CTR (eng. click-through rate) buvo užfiksuotas Turkijoje (1,16%), žemiausias – Čekijoje (0,43%). Duomenys rodo, jog beveik visose šalyse „rich media“ formatai pasiekė aukštesnį CTR nei standartiniai baneriai. Daugiausia paspaudimų sulaukė telekomunikacijų bei maisto produktų (įskaitant gėrimus) reklamos. 

„Toks indikatorius kaip „matomumas“ (eng. viewability) nusipelno išskirtinio dėmesio analizuojant skirtumus tarp standartinių banerių ir „rich media“. Nepaisant to, jog „rich media“ formatai turi daugiau galimybių pritraukti klientą vaizdo bei garso įrašais, pagal „matomumo“ rodiklį visgi dar pirmauja standartiniai baneriai. Tai yra dėl to, jog „rich media“ reklamos dažniausiai rodomos viršutinėje naršyklės lango dalyje,“- komentuoja Łukasz Pytlewski, „MEC“ analitikas.

 

Įmonės „Gemius“ atliktas „gemiusAdMonitor“ tyrimas suteikia detalią informaciją apie interneto reklamos rinką 13-oje Centrinės ir Rytinės Europos šalių (Bulgarijos, Kroatijos, Čekijos, Estijos, Lietuvos, Latvijos, Moldavijos, Lenkijos, Rumunijos, Slovakijos, Turkijos, Ukrainos bei Vengrijos). Tyrimo analizėje rasite informacijos apie internetinės reklamos rinkos tendencijas, individualių reklamos formatų efektyvumą bei interneto vartotojų socio-demografinį profilį. Patys naujausi duomenys apie 2017 metų pirmą pusmetį yra prieinami visiems internetinėje svetainėje www.admonitor.gemius.com.

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

analizė ir infografikas

Sektorius

Tyrimai, Reklama

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį