raktažodis

raktažodis

Interneto auditorija

Socialinė medija ir komunikacija internete

šalis

šalis

Baltijos šalys

Rytų Europa

Rusija

Turkija

Vakarų Europa

2018-05-03 06:10

Keičiasi „gemiusAudience“ tyrimo teikimo dažnis bei metodologija

Nuo gegužės mėnesio keičiasi „gemiusAudience“ interneto auditorijos tyrimo Lietuvoje teikimo dažnis bei metodologija, kuria bus siekiama ne tik skaidrinti, bet ir dar tiksliau išmatuoti Lietuvos interneto rinką.

Internetas – tai sparčiausiai auganti ir besikeičianti rinka, kuri verčia taip pat greitai tobulėti ir prisitaikyti visus rinkos dalyvius. Pavyzdžiui, jeigu prieš 5 metus svetainės skaitomumui įvertinti rinka turėjo tik bendrą realių vartotojų skaičių, tai po vienerių metų jau atsirado ir vertinamos buvo trys (PC, Phone, Tablet) platformos.

Ypatingai greitai keičiasi naršymo telefonu įpročiai. Jau daugiau nei metai stebimas naršymo telefonu augimas, o lygiai prieš metus telefonais sugeneruotos puslapių peržiūros aplenkė kompiuterius.

Sužinoti orų prognozę, greičiausią viešojo transporto maršrutą, sekti portalų naujienas, įsigyti prekes ar paslaugas interneto vartotojai nori vos prisilietę prie mobiliojo telefono. Siekiant prisitaikyti prie vis spartėjančio interneto vartotojų naršymo tempo yra kuriamos mobiliosios aplikacijos ir patogesnės straipsnių skaitymo platformos (pvz. Facebook Instant Articles), kurios jau tapo neatsiejama interneto rinkos dalimi.

Norint kuo tiksliau išmatuoti visais šiais kanalais ateinantį vartotojų srautą, „Gemius“ ir Interneto žiniasklaidos asociacija (IŽA) priėmė sprendimą Lietuvoje pereiti prie „gemiusOvernight“ metodologijos, kuri pagrįsta techninėmis ir metodologinėmis inovacijomis.

Kasdieniai tikslesni statistikos duomenys

 

„gemiusOvernight“, kuri 2016 metais „IAB Europe“ organizuoto konkurso metu buvo įvertinta kaip geriausia auditorijos tyrimo metodologija, suteikia galimybę rinkos statistiką analizuoti kasdien. Jau greitai „Gemius“ klientai galės matyti praėjusios dienos, savaitės ir mėnesio duomenis. Jei iki šiol  pasibaigusio mėnesio statistika rinkai buvo pateikiama kartą per mėnesį, tai dabar kasdien, pirmoje dienos pusėje, bus matomi skaičiai už vakarykštę dieną – ne prognozė, bet realūs duomenys, kuriuose bus matoma ir demografinė statistika, ir platformų bei svetainių persidengimai.

Taip pat, siekiant dar skaidresnės Lietuvos interneto rinkos, buvo sukurta rubrikų medžių URL struktūra, kuri tiksliai identifikuoja kur nukeliauja kiekvienos rubrikos lankomumo srautas. Iki šiol rubrikų medžiai buvo kuriami pačių interneto svetainių atstovų.

Patobulinta Lietuvos interneto vartotojų skaičiavimo metodologija

 

Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės naršo ne tik aktyviau, bet tam naudoja ir vis daugiau įrenginių. Darbo ir namų kompiuteriai, telefonai bei planšetės neretai priklauso tam pačiam asmeniui, o tam, kad juos būtų galima atpažinti kaip vieną vartotoją, „Gemius“ naudoja „BPS“ (angl. Behavioral Panel Synthesis) metodologiją.

Šios, „IAB Europe“ apdovanojimą 2015 metais pelniusios, metodologijos dėka, „gemiusAudience“ duomenų faile galima matyti persidengimą tarp skirtingomis platformomis naršančių interneto vartotojų. Nuo gegužės mėnesio atsiras nauja „mobile“ (liet. mobilūs įrenginiai)  platforma, kuri apjungs telefonų bei planšečių įrenginius ir apskaičiuos persidengimą tarp jų. Taip pat bus galima matyti ir visų platformų (angl. total) bendrą interneto vartotojo sociodemografinį profilį (iki šiol buvo galima matyti tik kiekvienos platformos atskirai).

Ypatingas dėmesys buvo skiriamas telefonais naršančiųjų vartotojų srauto fiksavimo tobulinimui. Įvertinus ryškius vartotojų naršymo šiuo įrenginiu pokyčius bei skirtingų turinio pateikimo kanalų svarbą interneto rinkoje, „Gemius“ kiekvienam jų sukūrė techninius bei metodologinius sprendimus. Jei anksčiau buvo skaičiuojamas bendras telefono srautas, jo neskirstant į skirtingus kanalus, tai nuo šiol mobiliojo telefono statistikos duomenys bus gaunami atskirai įvertinus mobiliųjų svetainių, Facebook platformos bei mobiliųjų aplikacijų srautus. Kitaip sakant, tas pats turinys, kurį žmogus pasieks skirtingais kanalais bus įvertintas apskaičiuojant kiekvieno kanalo pasiekiamumą bei persidengimą atskirai, o rinką pasieks jau bendri duomenys.

Be to, tiksliau bus matuojami ir kompiuteriais naršantys vartotojai. Pastebėjus skirtumus naršant dienos,  vakaro bei savaitgalio metu ir panaudojus dirbtinio intelekto programą (angl. Machine Learning) bus pritaikytos darbo ir namų (angl. home and work) techninės platformos.

Keičiamas viešai prieinamas interneto svetainių lankomumo statistikos tinklalapis

 

www.opa.gemius.lt (OPA – angl. Online Publishers Audit) tinklapis, kuriame pateikiami prognoziniai kasdien atnaujinami lietuviškų interneto svetainių lankomumo duomenys, bus keičiamas į www.rating.gemius.com, kuris, skirtingai nuo buvusios versijos, leis matyti visiškai tikslius realių vartotojų statistikos duomenis.

Ateities planai

 

Šie pokyčiai yra tik pradžia, einant dar didesnių pasikeitimų link. „Gemius“ planuoja matuoti visas lietuvių lankomas interneto svetaines, tame tarpe ir tokias interneto gigantes, kaip: Google, Facebook ar Youtube. Šis pokytis rinkai leistų matyti ir lyginti visas vietines ir užsienio interneto svetaines bei socialinius tinklus, kuriuose lankosi Lietuvos internautai vienoje platformoje. Tam, kad būtų įgyvendintas šis pokytis, „Gemius“ šiuo metu laukia rinkos pritarimo.

Dar vienas didelis projektas, kurį tikimasi atvesti į Lietuvos rinką - „gemiusAdReal“. Šio įrankio pagalba, be papildomų sekimo kodų bus galima fiksuoti visas Lietuvos ir užsienio interneto svetainėse bei socialiniuose tinkluose esančias reklamos kampanijas.

Siekiant tikslumo ir skaidrumo internete, bendru rinkos sutarimu, visi šie pasikeitimai įsigalios jau nuo šių metų gegužės mėnesio vidurio.

Raktažodis

Į iškarpinę> Spausdinti

Turinio tipas

įvykis

Sektorius

Tyrimai

Šalis

Lietuva

Norėtumėte apie tai sužinoti daugiau?

Susisiekite su mumis

Gaukite visas naujienas, nuomones ir gidus viename el. laiške!

Gaukite naujienlaiškį